Vanliga frågor
Vi är här för att hjälpa dig! Ibland kan svaret vara precis runt hörnet, utan att du behöver kontakta oss. Därför har vi sammanställt en översikt över vanligt ställda frågor till oss.
Beställning
Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
När beställningen har registrerats hos oss kan det ta upp till en timme innan du får orderbekräftelsen via e-post efter att du fått "Tack för din beställning" på skärmen. Kanske har den hamnat i din skräppost eller i spam? Om du inte har fått orderbekräftelsen inom några timmar, kontakta oss på support@toyspace.se, så hjälper vi dig.
Var hittar jag köpvillkoren?
Du hittar dem här: Allmänna villkor
Säljer vi presentkort?
Vi säljer inte presentkort.
Kan vi packa in varan i presentpapper?
Tyvärr erbjuder vi inte presentinslagning eller kort med personlig hälsning.
Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Alla beställningar plockas och skickas från vårt lager behandlas fortlöpande och automatiskt därför kan inga ändringar göras i en beställning eller lägga till en vara i efterhand.
Vilka betalsätt har vi?
Du kan betala med faktura via vår fakturaleverantör Riverty, direktbetalning med Visa/Mastercard kort eller Swish.
Kan jag handla som företag?
Företagskunder kan enbart betala med kort. Vår fakturaleverantör erbjuder endast fakturabetalning för privatpersoner.
När får jag min faktura?
Fakturan skickas till din e-post direkt från Riverty, men du hittar den även genom att logga in på Myriverty med ditt Bank Id.
Leverans
Hur lång leveranstid har ni?
Vår normala leveranstid är 2-5 arbetsdagar, räknat från arbetsdagen efter att beställningen lagts. Till norra Sverige eller till glesbygd kan det ta några extra dagar. Större paket som inte kan levereras till utlämningsstället skickas med hemleverans och leveranstiden kan därför vara upp till 2 veckor. Vi reserverar oss rätten till något längre leveranstider i samband med helgdagar (i Norge och Sverige) som påsk, och under perioder med extra stor efterfrågan, till exempel jul, samt måndagar då vi även plockar och skickar helgens beställningar. Detta gäller även vid förseningar som orsakats av oförutsedda händelser eller förseningar hos Bring som kan påverka leveranstider.
Vad kostar frakten?
Vi har gratis frakt för beställningar över 500kr. För beställningar under 500kr är frakten 45kr. OBS: Produkten har en vikt eller storlek som inte kvalificerar för gratis frakt. 450 kr i frakt tillkommer per enhet.
Har ni expressleverans?
Nej, vi erbjuder inte expressleverans.
Hur skickas mitt paket?
Vi levererar med Bring och till ditt närmaste Bring utlämningsställe. Du kan välja utlämningsställe själv i kassan, detta kan inte ändras på i efterhand. Hemleverans erbjuds endast vid beställning av varor som väger mer än 20kg eller större paket som inte kan levereras till utlämningsställe (kan ej väljas i kassan).
Hur packas varorna?
Vi skickar varorna i emballage från producenten och i egna kartonger. I de fall de beställda varorna har lämpligt emballage från producenten för frakt ändrar vi inte på det och sänder den i producentens kartong. Detta av hänsyn till miljön.
Var är mitt paket?
Du kan spåra ditt paket här och spårningen uppdateras så snart paketet ankommit första terminal i Mölnlycke.
Hur lång tid ligger paketet kvar på Brings utlämningsställe?
Hämtningsfristen för alla paket är 7 dagar, men du kan förlänga denna kostnadsfritt till 14 dagar i Brings APP eller via leveransmeddelandet du har fått från Bring.
Paket på fel utlämningsställe?
Under högsäsongen inför jul är det oerhört många paket i omlopp och en del utlämningsställen blir därmed fulla, och kan inte ta emot flera paket. Därför kan ditt paket bli levererat till annat utlämningsställe än det du har valt.
Retur och byte
Hur returnerar jag en vara?
När du handlar hos oss på Toyspace.se har du som konsument, 14-dagars ångerrätt. Vid retur ta kontakt med vår kundtjänst support@toyspace.se och beskriv vilket ordernummer det gäller, samt vilka varor du önskar att returnera. Du får då en retursedel på e-post, som du kan skriva ut och klistra på returpaketet som du lämnar in hos ditt närmsta Bring ombud.
Förpacka varan/varorna i den ursprungliga förpackningen med emballaget, eller i likvärdiga alternativ till det varan/varorna levererades i. Bifoga även orderbekräftelse/ångerblankett i paketet innan du lämnar in det hos ditt Bring utlämningsställe.
Beloppet för de returnerade varorna återbetalas, via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen, inom 14 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur på vårt lager i Norge. Returavgiften på 79kr/249kr justeras i samband med återbetalningen.
Hur mycket kostar en retur?
Vår returkostnad är 79kr. Stora paket som levererats med hemleverans är returkostnaden på 249 kr. Detta belopp justeras i samband med återbetalningen.
Hur byter jag en vara?
Vi erbjuder inga byten utan hanterar detta som en retur.
Kan jag vägra att ta emot mitt paket?
Hämtar man inte ut sitt paket inom 7 dagar returneras paketet automatiskt till oss, och det debiteras en returavgift på 299 kr per paket. För flera paket eller tunga försändelser som lekstugor, pooler och studsmattor förbehåller vi oss rätten att fakturera dig för de faktiska kostnaderna vi debiteras från Bring.
Reklamation
Hur reklamerar jag på en vara?
Om du upptäcker fel eller defekter på produkten vänligen kontakta oss på e-post support@toyspace.se med ditt ordernummer, ytterligare beskrivning av felet och en kort film eller bilder som visar felet på varan. Vi påminner om att reklamationsrätten inte omfattar normalt slitage, åldrande, olyckor vid användning eller användningsfel.
Kundklubben My Toyspace
Måste jag handla för att bli medlem?
Deltagande i kundklubben är gratis och utan köp plikt.
Vad godkänner jag?
Läs våra medlemsvillkor här och se våra riktlinjer för behandling av personuppgifter.
Hur avregistrerar jag mig från kundklubben?
Du avregistrerar dig från My Toyspace genom att skicka ett e-postmeddelande till support@toyspace.se
Jag har redan idag ett konto hos Toyspace, men skulle vilja gå med i kundklubben. Hur går jag vidare?
Om du redan har ett konto kan du logga in med din e-postadress och ditt lösenord och sedan uppdatera ditt samtycke under “Mitt konto”.
Kontakta oss
Kontakta vår kundtjänst på support@toyspace.se. Kom ihåg att ange ditt ordernummer när du kontaktar oss.
Toyspace AB Org.nr 559137-9812