Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen på webbplatsen. Om du inte önskar detta kan du ändra dina webbläsarinställningar. Du riskerar då att vissa funktioner på webbplatsen inte fungerar optimalt. - Läs mer om cookies - Godkänn

Vanliga frågor


Vi är här för att hjälpa dig! Ibland kan svaret vara precis runt hörnet, utan att du behöver kontakta oss. Därför har vi sammanställt en översikt över vanligt ställda frågor till oss.

Beställning

Varför har jag inte fått en orderbekräftelse?
När beställningen har registrerats hos oss kan det ta upp till en timme innan du får orderbekräftelsen via e-post efter att du fått "Tack för din beställning" på skärmen. Kanske har den hamnat i din skräppost eller i spam? Om du inte har fått orderbekräftelsen inom några timmar, kontakta oss på support@toyspace.se, så hjälper vi dig.

Var hittar jag köpvillkoren?
Du hittar dem här: Allmänna villkor

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Alla beställningar plockas och skickas från vårt lager behandlas fortlöpande och automatiskt därför kan inga ändringar göras i en beställning eller lägga till en vara i efterhand.

Vilka betalsätt har vi?
Du kan betala med faktura via vår fakturaleverantör Riverty eller direktbetalning med Visa/Mastercard kort.

Kan jag handla som företag?
Företagskunder kan enbart betala med kort. Vår fakturaleverantör erbjuder endast fakturabetalning för privatpersoner.

När får jag min faktura?
Fakturan skickas till din e-post direkt från Riverty, men du hittar den även genom att logga in på Myriverty med ditt Bank Id.

Hur lång ångerrätt har jag på köp av julklappar?
Under perioden 1. oktober till 24. december är ångerrätten utökad t.o.m. 15 januari.

Leverans

Hur lång leveranstid har ni?
Vår normala leveranstid är 2-5 arbetsdagar, räknat från arbetsdagen efter att beställningen lagts. Till norra Sverige eller till glesbygd kan det ta några extra dagar. Större paket som inte kan levereras till utlämningsstället skickas med hemleverans och leveranstiden kan därför vara upp till 2 veckor. Vi reserverar oss rätten till något längre leveranstider i samband med helgdagar (i Norge och Sverige) som påsk, och under perioder med extra stor efterfrågan, till exempel jul, samt måndagar då vi även plockar och skickar helgens beställningar. Detta gäller även vid förseningar som orsakats av oförutsedda händelser eller förseningar hos Bring som kan påverka leveranstider.

Vad kostar frakten?
Vi har gratis frakt för beställningar över 500kr. För beställningar under 500kr är frakten 45kr.

Har ni expressleverans?
Nej, vi erbjuder inte expressleverans.

Hur skickas mitt paket?
Vi levererar med Bring och till ditt närmaste Bring utlämningsställe. Du kan välja utlämningsställe själv i kassan, detta kan inte ändras på i efterhand. Hemleverans erbjuds endast vid beställning av varor som väger mer än 20kg eller större paket som inte kan levereras till utlämningsställe (kan ej väljas i kassan).

Hur packas varorna?
Vi skickar varorna i emballage från producenten och i egna kartonger. I de fall de beställda varorna har lämpligt emballage från producenten för frakt ändrar vi inte på det och sänder den i producentens kartong. Detta av hänsyn till miljön.

Var är mitt paket?
Du kan spåra ditt paket här och spårningen uppdateras så snart paketet ankommit första terminal i Mölnlycke.

Hur lång tid ligger paketet kvar på Brings utlämningsställe?
Hämtningsfristen för alla paket är 7 dagar, men du kan förlänga denna kostnadsfritt till 14 dagar i Brings APP eller via leveransmeddelandet du har fått från Bring.

Paket på fel utlämningsställe?
Under högsäsongen inför jul är det oerhört många paket i omlopp och en del utlämningsställen blir därmed fulla, och kan inte ta emot flera paket. Därför kan ditt paket bli levererat till annat utlämningsställe än det du har valt.

Retur och byte

Hur returnerar jag en vara?
Vid retur ta kontakt med vår kundtjänst support@toyspace.se och beskriv vilket ordernummer det gäller, samt vilka varor du önskar att returnera. Du får då en retursedel på e-post, som du kan skriva ut och klistra på returpaketet som du lämnar in hos ditt närmsta Bring ombud.

Förpacka varan/varorna i den ursprungliga förpackningen med emballaget, eller i likvärdiga alternativ till det varan/varorna levererades i. Bifoga även orderbekräftelse/ångerblankett i paketet innan du lämnar in det hos ditt Bring utlämningsställe.

Beloppet för de returnerade varorna återbetalas, via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen, inom 14 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur på vårt lager i Norge. Returavgiften på 59 kr per kolli justeras i samband med återbetalningen.

Hur mycket kostar en retur?
Vår returkostnad är 59kr per kolli. Detta belopp justeras i samband med återbetalningen.

Hur byter jag en vara?
Vi erbjuder inga byten utan hanterar detta som en retur.

Kan jag vägra att ta emot mitt paket?
Hämtar man inte ut sitt paket inom 7 dagar returneras paketet automatiskt till oss, och det debiteras en returavgift på 299,- per paket. För flera paket eller tunga försändelser som lekstugor, pooler och studsmattor förbehåller vi oss rätten att fakturera dig för de faktiska kostnaderna vi debiteras från Bring.

Reklamation

Hur reklamerar jag på en vara?
Om du upptäcker fel eller defekter på produkten vänligen kontakta oss på e-post support@toyspace.se med ditt ordernummer, ytterligare beskrivning av felet och en kort film eller bilder som visar felet på varan. Vi påminner om att reklamationsrätten inte omfattar normalt slitage, åldrande, olyckor vid användning eller användningsfel.

Kundklubben My Toyspace

Måste jag handla för att bli medlem?
Deltagande i kundklubben är gratis och utan köp plikt.

Vad godkänner jag?
Läs våra medlemsvillkor här och se våra riktlinjer för behandling av personuppgifter.

Hur avregistrerar jag mig från kundklubben?
Du avregistrerar dig från My Toyspace genom att skicka ett e-postmeddelande till support@toyspace.se

Jag har redan idag ett konto hos Toyspace, men skulle vilja gå med i kundklubben. Hur går jag vidare?
Om du redan har ett konto kan du logga in med din e-postadress och ditt lösenord och sedan uppdatera ditt samtycke under “Mitt konto”.

Julhandel

Ångerrätt för köpta julklappar?
Vi har förlängt ångerrätten för köpta julklappar till den 15 januari 2024. Gäller för beställningar gjorda mellan 2023.10.01 – 2023.12.24.

Kan jag byta en vara?
Vi genomför inga byten hos oss, utan hanterar eventuella byten som en retur där den som gjort köpet får pengarna tillbaka för varorna när returen tagits emot och behandlats. Du måste då lägga en ny beställning på vanligt sätt. Vid byte gör du själv en ny beställning på vår hemsida.

Kan vi packa in varan i presentpapper?
Tyvärr erbjuder vi inte presentinslagning eller kort med personlig hälsning.

Säljer vi presentkort?
Vi säljer inte presentkort.

Hur beställer jag om paketet ska skickas till en annan person/adress?
Vill du skicka till en annan person/adress, så ska mottagarens uppgifter skrivas in i kassan. Du behöver inte ange ditt namn eller adress, utan endast mottagarens namn och adress i kassan. Utlämningsställe måste också väljas separat i kassan utifrån vart paketet ska levereras. Mottagaren måste kunna legitimera sig för att kunna hämta ut paketet hos utlämningsställe.

Skickas kvitto med paketet?
Nej, endast en packsedel skickas som visar mottagarens namn och den vara som är beställd, inga priser eller annan betalningsinformation visas på denna.

Kontakta oss

Kontakta vår kundtjänst på support@toyspace.se. Kom ihåg att ange ditt ordernummer när du kontaktar oss.

Toyspace AB Org.nr 559137-9812




Copyright © 2023 ToySpace. All rights reserved.