Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen på webbplatsen. Om du inte önskar detta kan du ändra dina webbläsarinställningar. Du riskerar då att vissa funktioner på webbplatsen inte fungerar optimalt. - Läs mer om cookies - Godkänn

Vanliga frågor


Vi är här för att hjälpa dig! Ibland kan svaret vara precis runt hörnet, utan att du behöver kontakta oss. Därför har vi sammanställt en översikt över vanligt ställda frågor till oss.

Under perioden 1. oktober till 24. december är dock ångerrätten utökad för köpta julklappar t.o.m. 31 januari.

Beställning

Kan jag ändra eller avbryta min beställning?
Alla beställningar plockas och skickas från vårt lager behandlas fortlöpande och automatiskt därför kan inga ändringar göras i en beställning eller lägga till en vara i efterhand.

Vilka betalsätt har vi?
Du kan betala med faktura via vår fakturaleverantör Riverty eller direktbetalning med Visa/Mastercard kort.

Kan jag handla som företag?
Företagskunder kan enbart betala med kort. Vår fakturaleverantör erbjuder endast fakturabetalning för privatpersoner.

När får jag min faktura?
Fakturan skickas till din e-post direkt från Riverty, men du hittar den även genom att logga in på Myriverty med ditt Bank Id.

Hur lång ångerrätt har jag på köp av julklappar?
Under perioden 1. oktober till 24. december är ångerrätten utökad t.o.m. 31 januari.

Leverans

Hur lång leveranstid har ni?
Vår normala leveranstid är 2–5 arbetsdagar för leveranser till utlämningsställe, räknat från den första helgfria arbetsdagen efter att du har genomfört din beställning. Till glesbygd och norra Sverige, kan det ta någon dag extra. En förutsättning för uppgiven leveranstid är att Bring har utkörning till ditt ombud varje dag. Leveranstiden för större paket som inte kan levereras till utlämningsställe kan vara upp till 2 veckor.

Vad kostar frakten?
Vi har gratis frakt för beställningar över 500kr. För beställningar under 500kr är frakten 39kr.

Har ni expressleverans?
Nej, vi erbjuder inte expressleverans.

Hur skickas mitt paket?
Vi levererar med Bring och till ditt närmaste Bring utlämningsställe. Du kan välja utlämningsställe själv i kassan, detta kan inte ändras på i efterhand. Hemleverans erbjuds endast vid beställning av varor som väger mer än 20kg eller större paket som inte kan levereras till utlämningsställe (kan ej väljas i kassan).

Hur packas varorna?
Vi skickar varorna i emballage från producenten och i egna kartonger. I de fall de beställda varorna har lämpligt emballage från producenten för frakt ändrar vi inte på det och sänder den i producentens kartong. Detta av hänsyn till miljön.

Var är mitt paket?
Du kan spåra ditt paket här och spårningen uppdateras så snart paketet ankommit första terminal i Mölnlycke.

Hur lång tid ligger paketet kvar på Brings utlämningsställe?
Hämtningsfristen för alla paket är 7 dagar, men du kan förlänga denna kostnadsfritt till 14 dagar i Brings APP eller via leveransmeddelandet du har fått från Bring.

Retur och byte

Hur returnerar jag en vara?
Vid retur ta kontakt med vår kundtjänst support@toyspace.se och beskriv vilket ordernummer det gäller, samt vilka varor du önskar att returnera. Du får då en retursedel på e-post, som du kan skriva ut och klistra på returpaketet som du lämnar in hos ditt närmsta Bring ombud.

Förpacka varan/varorna i den ursprungliga förpackningen med emballaget, eller i likvärdiga alternativ till det varan/varorna levererades i. Bifoga även orderbekräftelse/ångerblankett i paketet innan du lämnar in det hos ditt Bring utlämningsställe.

Beloppet för de returnerade varorna återbetalas, via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen, inom 14 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur på vårt lager i Norge. Returavgiften på 59 kr per kolli justeras i samband med återbetalningen.

Hur mycket kostar en retur?
Vår returkostnad är 59kr per kolli. Detta belopp justeras i samband med återbetalningen.

Hur byter jag en vara?
Vi erbjuder inga byten utan hanterar detta som en retur.

Kan jag vägra att ta emot mitt paket?
Hämtar man inte ut sitt paket inom 7 dagar returneras paketet automatiskt till oss, och det debiteras en returavgift på 299,- per paket. För flera paket eller tunga försändelser som lekstugor, pooler och studsmattor förbehåller vi oss rätten att fakturera dig för de faktiska kostnaderna vi debiteras från Bring.

Reklamation

Hur reklamerar jag på en vara?
Om du upptäcker fel eller defekter på produkten vänligen kontakta oss på e-post support@toyspace.se med ditt ordernummer, ytterligare beskrivning av felet och en kort film eller bilder som visar felet på varan. Vi påminner om att reklamationsrätten inte omfattar normalt slitage, åldrande, olyckor vid användning eller användningsfel.

Kontakta oss

Kontakta vår kundtjänst på support@toyspace.se. Kom ihåg att ange ditt ordernummer när du kontaktar oss.

Toyspace AB Org.nr 559137-9812




Copyright © 2022 ToySpace. All rights reserved.