Allmänna villkor

Vi är en del av Skandinaviens största leksaksbutik på nätet och vi skickar din beställning snabbt från vårt lager i Norge!

Vår normala leveranstid är 2-3 arbetsdagar, räknat från dagen efter din beställning. Paket skickas från vårt lager alla helgfria vardagar. Till glesbygd och norra Sverige, kan det beräknas ta någon dag extra. Stora paket, samt tunga paket över 20 kg levereras automatiskt med hemleverans, och dessa har en leveranstid på upp till 2 veckor.

ToySpace AB org.nr. 559137-9812

Allmänna villkor
Följande köpvillkor gäller för försäljning av alla produkter av ToySpace AB 559137-9812 (nedan kallat ToySpace) via webbplatsen www.toyspace.se (kallad Toyspace.se). När du har lagt in en beställning accepterar och samtycker du samtidigt till gällande villkor. Samtliga priser på Toyspace.se är inklusive moms. För att handla hos oss måste du vara minst 18 år gammal. Vi levererar endast inom Sverige. Vi reserverar oss för prisjusteringar, lagerdifferenser, tekniska problem, ändringar av tekniska specifikationer och eventuella typografiska fel på vår sida och i annonser. All bildinformation ska ses som illustrationer och kan inte garanteras återge varans exakta utseende. Toyspace.se ansvarar inte för information på hemsidan som kommer från en tredje part.

OBS! Företagskunder kan enbart betala med kort. Vår fakturaleverantör erbjuder endast fakturabetalning för privatpersoner.

Beställning
Genom att genomföra en beställning på vår hemsida www.toyspace.se godkänner du våra köpvillkor och ett avtal om köp träffas när vi bekräftat din beställning genom att skicka en orderbekräftelse till e-postadressen du angivit. Vid uppenbara felaktigheter (t.ex. uppenbart felaktigt pris, lagerdifferenser eller tryckfel) förbehåller vi oss rätten att korrigera felet i efterhand. Vi förbehåller oss rätten att inte genomföra en beställning i de fall ett tekniskt fel har skett.

Om en produkt är slutsåld och inte kan levereras skickar vi ett mail med information om detta till dig och återbetalar dig beloppet för varan. Har du beställt flera produkter i en och samma beställning skickar vi de produkter vi har i lager. Om varan har utgått eller av annan anledning inte finns tillgänglig är ToySpace inte skyldiga att tillhandahålla varan men kan föreslå en alternativ vara.

Ändra eller avbeställa en beställning
Vi kan inte göra ändringar i en beställning, avbeställa den eller lägga till en vara i efterhand. Om du vill lägga till en vara till din beställning kan denna beställas separat i en ny beställning. För övriga frågor ber vi dig kontakta vår kundservice via e-post support@toyspace.se.

Priser och betalning
Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Avgifter för eventuell frakt tillkommer på beställningen och detta framgår i kassan innan du genomför betalningen.

  • Fraktkostnad vid beställning under 500 kr är 45 kr.
  • Beställer du för mer än 500 kr bjuder vi på frakten bortsett från *produkten har en vikt eller storlek som inte kvalificerar för gratis frakt. 450 kr i frakt tillkommer per enhet.

3 för 2
3 för 2 erbjudanden gäller endast för My ToySpace medlemmar. I de fall där vi erbjuder 3 för 2 innebär detta att du kan köpa tre produkter, men endast betala priset för två av dem. Detta erbjudande gäller för utvalda produkter enligt följande villkor:

  • Produkter som ingår i kategorin «3 för 2» och «LEGO 3 for 2».
  • Vi bjuder på den billigaste av de tre valda produkterna. Rabatten för den billigaste produkten dras automatiskt av från totalsumman när du lägger alla tre produkter i varukorgen. Om du köper 3 produkter som ingår i 3 för 2, får du den billigaste produkten gratis. Köper du 6 artiklar som ingår i 3 för 2, får du de två billigaste produkterna gratis osv.
  • Erbjudandet kan inte kombineras med andra kampanjer eller rabatter om inte annat anges.
  • Erbjudandet gäller endast så länge lagret räcker, och vi reserverar oss mot att vissa produkter kan bli slutsålda. Vi förbehåller oss rätten att ändra eller avbryta erbjudandet när som helst.
  • I de fall vi erbjuder 3 för 2 på särskilda varumärken (till exempel 3 för 2 på utvalda LEGO-produkter) eller inom vissa kategorier (till exempel 3 för 2 på alla dockor), kan dessa inte kombineras med 3 för 2 på andra produkter.
  • Om du har köpt flera produkter i ett 3 för 2-erbjudande och väljer att returnera en eller flera av produkterna, förlorar du din ursprungliga rabatt. Du kommer då att betala fullpris för de produkter du väljer att behålla.

Betalsätt

Nets Kortbetalning (VISA/Mastercard)
Vi accepterar betal- och kreditkort från Visa och MasterCard. Ingen kortavgift tillkommer. Kortbetalningarna hanteras av vår betalningspartner Nets och du kommer att skickas vidare till deras hemsida för att genomföra betalningen. När betalningen är genomförd blir du automatiskt hänvisad tillbaka till vår sida och du kommer att motta en bekräftelse via e-post, som visar att beställningen har tagits emot.

Swish
Du skickas vidare till Swish för betalning, och du får en orderbekräftelse via e-post efter beställning.

Riverty Fakturabetalning
Vi erbjuder betalning mot faktura utan extra kostnad i samarbete med Riverty. Betalningsvillkor för fakturabetalning är 14 dagar. För att kunna beställa mot faktura måste du vara över 18 år och folkbokförd i Sverige, samt godkännas i den kreditprövning som genomförs under kassaflödet. Om du väljer att betala med faktura överlåter ToySpace fordran på betalning till Riverty. Vid betalningsdröjsmål tillkommer dröjsmålsränta, Riverty skickar även ut en betalningspåminnelse för vilken en påminnelseavgift tillkommer. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid frågor i dessa ärenden vänligen kontakta Riverty. Efter att du har genomfört ditt köp skickas en faktura från Riverty till den e-postadress du har uppgett vid köpet. I mejlet finns en länk till Myriverty där du till exempel kan välja att betala genom direktbetalning, kortbetalning eller på annat sätt.

Mer information hittar du här: https://www.riverty.com/sv-se.

När du betalar mot faktura jämför Riverty personnummer mot folkbokförd adress. Om du önskar leverans till annan adress än din folkbokförda adress måste detta anges i kassan och bekräftas med Bank Id. Leveransadressen kan därför inte ändras i efterhand. På detta sätt försäkrar vi oss om att ingen beställer varor i ditt namn och får dem levererade till sin egen adress.

Om du har handlat via faktura och önskar att returnera varor till oss är det viktigt att du kontaktar oss innan betaldatumet förfaller så att inte avgifter eller räntor tillkommer. Du kan även kontakta Riverty och informera dem om att du önskar att returnera delar av, eller hela beställningen.

OBS! Företagskunder kan enbart betala med kort. Vår fakturaleverantör erbjuder endast fakturabetalning för privatpersoner.

Riverty delbetalning - flex
Med Riverty avbetalning väljer du själv hur mycket du vill betala varje månad så länge som den månatliga betalningen överstiger minimibeloppet. Se räntor och villkor i kassan. För mer information, se Riverty sina villkor här: https://documents.myafterpay.com/consumer-terms-conditions/sv_se/ . För att kunna beställa mot faktura måste du vara över 18 år och folkbokförd i Sverige, samt godkännas i den kreditprövning som genomförs vid köpet. Om du väljer att betala med faktura överlåter ToySpace fordran på betalning till Riverty. Vid betalningsdröjsmål tillkommer dröjsmålsränta, Riverty skickar även ut en betalningspåminnelse för vilken en påminnelseavgift tillkommer. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso. Vid frågor i dessa ärenden vänligen kontakta Riverty. Efter att du har genomfört ditt köp skickas en faktura från Riverty till den e-postadress du har uppgett vid köpet. I mejlet finns en länk till Myriverty där du till exempel kan välja att betala genom direktbetalning, kortbetalning eller på annat sätt.

När du betalar mot faktura jämför Riverty personnummer mot folkbokförd adress. Om du önskar leverans till annan adress än din folkbokförda adress måste detta anges i kassan och bekräftas med Bank Id. Leveransadressen kan därför inte ändras i efterhand. På detta sätt försäkrar vi oss om att ingen beställer varor i ditt namn och får dem levererade till sin egen adress.

Om du har handlat via faktura och önskar att returnera varor till oss är det viktigt att du kontaktar oss innan betaldatumet förfaller så att inte avgifter eller räntor tillkommer.

Återbetalning
Eventuella återbetalningar görs till bank- eller kreditkortet som användes vid köptillfället, eller till ditt bank-/personkonto. Återbetalningen sker inom 10 arbetsdagar från att vi mottagit och godkänt din retur. Vi kan endast utföra återbetalning till samma kort som användes vid köptillfället. Har du handlat via faktura kommer du att motta ett e-postmeddelande från Riverty som bekräftar att en återbetalning har genomförts. Det är sedan Riverty som utbetalar beloppet till kunden.

Leveransvillkor
Vår normala leveranstid är 2-3 arbetsdagar, räknat från dagen efter din beställning. Paket skickas från vårt lager alla helgfria vardagar. Till glesbygd och norra Sverige, kan det ta någon dag extra. Varorna skickas med direktbil från vårt lager i Norge. Redan skickade försändelser kan ej dirigeras om i efterhand. Leveranstiden kan bli längre än normalt om transportören upplever förseningar eller andra problem. Under speciellt hektiska perioder hos Toyspace.se eller Bring samt vid helgdagar i Norge och Sverige reserverar vi oss mot att leveranstiden kan bli något längre än normalt (helgdagar i Norge som som skiljer sig från Sveriges är skärtorsdagen, 17. maj samt annandag pingst).

Försändelser under 20 kg skickas med Bring PickUp Parcel till ditt närmaste Bring utlämningsställe. ToySpace kan inte lämna någon leveransgaranti för varor som har lämnat vårt lager, men vi är självklart ansvariga för paketet fram tills dess att det är mottaget av dig som kund. Du får en avisering från Bring via e-post och SMS när försändelsen finns att hämta hos utlämningsstället. I aviseringen finns namn och adressen till utlämningsstället. Försändelsen ska hämtas ut inom sju(7) dagar för att förhindra att den går i retur till oss. För att hämta ut försändelsen krävs det att du kan visa upp giltig legitimation. Om paketet inte hämtas ut inom 7 dagar returneras det automatiskt till oss, och vid dessa tillfällen debiteras kunden en avgift på 299 kr för ej hämtat paket.

Stora försändelser över vissa mått och försändelser över 20 kg levereras automatiskt endast med hemleverans. Du som kund får en avisering från Bring via telefon för att avtala tidpunkt för leverans. Den totala leveranstiden för dessa paket är upp till 2 veckor. Exakt leveranstid beror på Brings kapacitet samt kundens tillgänglighet för mottagande av leveransen.

ToySpace erbjuder fri frakt när kunden lägger en beställning på 500 kr eller mer. OBS: Produkten har en vikt eller storlek som inte kvalificerar för gratis frakt 450 kr i frakt tillkommer per enhet.

OBS! Vi levererar endast inom Sverige.

Transportansvar och skador
Vi står för risken för varorna fram till att de tas emot av dig, vilket innebär att om de skadas eller försvinner under transporten från oss till dig är det vi som är ansvariga. Vid en eventuell retur till oss är det du som kund som är ansvarig för varorna. Upptäcker du skador på paketet bör du anmäla detta till ToySpaces kundservice omgående, senast inom 3 dagar, så att vi kan reklamera skadan gentemot transportören. Vi ber dig om att behålla allt emballage och produktens förpackning vid en transportskada och skicka oss bilder av detta så att vi kan dokumentera skadorna. Kontakta kundservice via e-post: support@toyspace.se

OBS! Vi kompenserar inte kunden för kosmetiska skador på produktförpackningar som inte påverkar produktens innehåll. ToySpace kan inte garantera att kartongerna inte får märken, skador på hörn eller liknande då detta måste kunna förväntas hända under transport. Stora produktemballage, och där emballaget uppfyller kraven för transport - till exempel dockhus eller snowracer - skickar vi produkten utan någon extra yttre kartong. Detta av hänsyn till miljön, för att undvika onödig användning av paketeringsmaterial. Detta ska inte förringa produktens tillstånd.

Outlöst försändelse
Vi förbehåller oss rätten att debitera kostnader för hanteringen (administration, frakt, returfrakt och hantering) som uppstår vid ej uthämtade paket (utlämningsställe) eller ej levererade paket (hemleverans).

Försändelser till utlämningsställe: Vi fakturerar dig en avgift på 299 kr om paketet ej hämtas ut inom sju(7) dagar från att det tagits emot av utlämningsstället.

Försändelser som levereras med hemleverans: Vid flera kollin eller tunga leveranser (t.ex. lekstugor, studsmattor, pooler) eller som av andra orsaker levereras med hemleverans, förbehåller vi oss också rätten till att debitera kunden för de faktiska kostnaderna enligt gällande avtal med transportören.

OBS! Outlösta paket eller paket som har nekats leverans av kund omfattas ej av ångerrätten. Om du vill använda dig av ångerrätten måste du först hämta ut ditt paket.

14-dagars ångerrätt
När du handlar hos oss på Toyspace.se har du som konsument, enligt Distans- och hemförsäljningslagen, 14-dagars ångerrätt. Ångerfristen börjar att löpa från den dag du mottagit försändelsen. För att skicka tillbaka en vara till oss ber vi dig om att kontakta vår kundtjänst via e-post: support@toyspace.se. Vid utövande av ångerrätten står du som kund för returkostnaden på 79 kr för paket som har levererats till utlämningsställe. Stora paket som levererats med hemleverans är returkostnaden på 249 kr. Returkostnaden justeras i samband med återbetalningen av dina pengar.

Kunden har rätt att öppna och kontrollera varan. Varan/varorna ska återlämnas i samma skick, mängd och utan betydande försämring av värdet. Om varan inte är i oförändrat skick kan vi komma att göra ett prisavdrag som motsvarar varans värdeminskning.

Din ångerrätt påverkar inte din lagstadgade reklamationsrätt.

Så här gör du vid retur:

  1. Ta kontakt med vår kundservice via e-post (support@toyspace.se) och ange vilka varor du önskar att skicka i retur.
  2. Efter dialogen med kundservice mottar du en retursedel (via e-post) som du klistrar på paketet för att returnera det till oss.
  3. Förpacka varan/varorna i den ursprungliga förpackningen med emballaget, eller i likvärdiga alternativ till det varan/varorna levererades i. Bifoga även orderbekräftelse/ångerblankett i paketet innan du lämnar in det hos ditt Bring utlämningsställe.
  4. Beloppet för de returnerade varorna återbetalas inom 14 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur. Notera att du som kund står för returfrakten (79 kr/249 kr) och detta belopp justeras i samband med återbetalningen.

Konsumentverkets ångerblankett hittar du här.

Våra returlappar skickas via e-post. Om du däremot önskar att få den skickad med vanlig post tillkommer en avgift på 39 kr.

Reklamation
Enligt konsumentköplagen har du 3 års reklamationsrätt. Reklamationsrätten omfattar varor med fel eller defekter som har funnits vid mottagandet av varan. Reklamationen måste utföras så snart du upptäckt felet och senast inom 3 år från inköpsdatum. Sker reklamation inte inom 3 år från inköpsdatum förlorar konsumenten rätten att reklamera varan. Alla förfrågningar om reklamationer, skadade varor eller fel i leveranser ska göras skriftligt via e-post till support@toyspace.se. Vänligen beskriv problemet så detaljerat du kan och bifoga bilder eller en kort video som beskriver skadan. För att säkerställa en smidig och effektiv behandling av ditt ärende ber vi dig alltid att uppge ditt ordernummer vid kontakt med oss. Vid godkänd reklamation erbjuder vi - beroende på omständigheterna - fri reparation, en ny vara eller pengarna tillbaka. Om vi önskar den defekta varan i retur erhåller du en returfraktsedel. Toyspace.se förbehåller sig rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig enligt gällande konsumentskyddslagstiftning eller om skadan uppstått på grund av handhavandefel. Om vi misslyckas med att finna en lösning följer Toyspace.se alltid Allmänna reklamationsnämndens (ARNs) rekommendationer.

OBS! Vi ber dig om att inte skicka tillbaka reklamerade varor till oss innan du har varit i kontakt med vår kundservice och fått en retursedel, eftersom detta kan leda till missförstånd i expedieringen.

Återbetalning vid reklamation
Återbetalning sker via samma betalsätt som användes vid köpet. Hela beloppet för varan återbetalas inklusive skatt och avgifter. Om din beställning bara bestod av en vara, som du sedan reklamerar på, återbetalas också den ursprungliga frakten.

Sekretess, säkerhet och cookies
Personuppgiftsansvarig för Toyspace.se’s tjänster är ToySpace AB, 559137-9812. När du handlar hos oss uppger du personuppgifter såsom namn, adress, telefonnummer och mejladress. I de fall du väljer att betala via faktura måste du även ange ditt personnummer och det är då Riverty som behandlar och lagrar ditt personnummer för att säkerställa uppgifterna gällande betaltjänsten. I samband med din beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtaganden gentemot dig. Läs mer i vår integritetspolicy som du hittar här.

Cookies
En cookie är en liten fil som ber om att få sparas på din hårddisk. Filen sparas bara om du godkänner detta. Cookien bidrar till analysen av webbtrafik och gör det möjligt för dina webbapplikationer att interagera med dig som individ. Webbapplikationen kan skräddarsy upplevelsen på hemsidan efter dina behov och preferenser genom att samla in och komma ihåg information om dina preferenser.

Vi använder traffic log cookies (som visar webbplatstrafik) för att veta vilka sidor som besöks. Detta hjälper oss att analysera data för webbplatstrafik och förbättra vår hemsida så att den kan skräddarsys efter våra kunders behov. Genom att använda cookies kan vi erbjuda dig en bättre webbutik genom att kunna spåra vilka sidor du tycker är användbara och inte. Cookies ger oss inte på något sätt tillgång till din dator eller annan information om dig, än de uppgifter du väljer att dela med oss. Du kan välja att godkänna eller att avvisa cookies. Många webbläsare godkänner automatiskt cookies, men du kan vanligtvis ändra dina inställningar till att avvisa cookies om du önskar det. Detta kan hindra dig från att använda nätbutiken som vanligt.

Force Majeure
Omständigheter som krig, naturkatastrofer, myndighetsåtgärder, brand, översvämningar, sabotage, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter eller liknande händelser utanför vår kontroll, vilka ej hade kunnat förutses, ska hänföras till force majeure. I sådana tillfällen ska ToySpaces förpliktelser att fullgöra ingångna avtal skjutas upp så länge omständigheten råder. Om en sådan försening överstiger 2 månader har såväl du som ToySpace rätt att häva avtalet med omedelbar verkan utan någon skyldighet att betala skadestånd.

Ändringar av villkoren
ToySpace förbehåller sig rätten att göra ändringar i dessa villkor när som helst i tid. Alla ändringar av villkoren kommer att publiceras på webbplatsen. Ändringar gäller från det att du har accepterat villkoren (i samband med nytt köp), alternativt 30 dagar efter att ToySpace har informerat om ändringarna. Vi rekommenderar alla våra kunder att hålla sig uppdaterade genom att läsa villkoren regelbundet för att bli varse eventuella ändringar av dessa.

Ogiltighet
Om en kompetent domstol, myndighet eller skiljenämnd skulle finna att någon bestämmelse i dessa villkor är ogiltig eller icke-verkställbar, ska bestämmelsen i fråga och alla övriga bestämmelser vara gällande och verkställbara i den utsträckning som tillämplig lag tillåter. De bestämmelser som förklarats ogiltiga eller som inte kan verkställas kommer att ersättas av relevanta juridiska vägledningar och råd.

Tvist
Tvister och klagomål ska i första hand lösas i samförstånd efter diskussion mellan ToySpace och kunden. Om vi tillsammans inte finner en lösning så kan du som kund vända dig till Allmänna reklamationsnämnden (ARN) i Sverige eller European Commission Online Dispute Resolution (EU ODR). Mer information finns på deras respektive hemsidor.

ARN: https://www.arn.se/

EU ODR: https://ec.europa.eu/odr

Kontaktinformation

support@toyspace.se

Copyright © 2024 ToySpace. All rights reserved.