Vi använder cookies för att förbättra upplevelsen på webbplatsen. Om du inte önskar detta kan du ändra dina webbläsarinställningar. Du riskerar då att vissa funktioner på webbplatsen inte fungerar optimalt. - Läs mer om cookies - Godkänn

Retur och reklamation

RETUR

Returavgiften är på 59 kr per paket/kolli. Våra returlappar skickas via e-post. Om du däremot önskar att få den skickad med vanlig post tillkommer en avgift på 39kr.

Så här gör du för att returnera:

  1. Ta kontakt med vår kundservice via e-post support@toyspace.se och ange ditt ordernummer, samt vilka varor du önskar att skicka i retur.
  2. Efter dialogen med kundservice mottar du en retursedel (via e-post) som du klistrar på paketet för att returnera det till oss.
  3. Förpacka varan/varorna i den ursprungliga förpackningen med emballaget, eller i likvärdiga alternativ till det varan/varorna levererades i. Bifoga även orderbekräftelse/ångerblankett i paketet innan du lämnar in det hos ditt Bring utlämningsställe. Bring transporterar sedan paketet till vårt lager i Norge.
  4. Beloppet för de returnerade varorna återbetalas, via samma betalningsmetod som du valde vid beställningen, inom 14 arbetsdagar efter att vi har mottagit din retur på vårt lager i Norge. Returavgiften på 59 kr per kolli justeras i samband med återbetalningen.

Betalt med faktura?

Om du har beställt med fakturabetalning ber vi dig att observera förfallodatumet. Du kan enkelt flytta fram förfallodatumet på https://www.myafterpay.com/sv-se, eller ta kontakt med oss.

Kreditering och tillbakabetalning

När du har lämnat in returen hos utlämningsstället kan det ta upp till 14 dagar innan vi har tagit emot och behandlat returen. Du kommer att få ett e-postmeddelande från oss som bekräftelse när vi har behandlat din retur, och vi kommer att dra av beloppet för varorna minus returavgiften (59 kr per kolli). Är fakturan inte betalad justeras denna med motsvarande belopp. Om ni har betalat med kort, tar det vanligtvis mellan 5-10 bankdagar innan pengarna finns tillgängligt på konto.

Ej hämtat paket

Om du väljer att inte hämta ut ditt paket eller vägrar att ta emot det betyder det inte att du utnyttjar ångerrätten. För att utnyttja ångerrätten måste du hämta ut ditt paket, och så returnera det. Paket som ej hämtas ut från utlämningsställe returneras automatiskt till oss efter 14 dagar, och vi tar ut en administrationsavgift på 299 kr per kolli. Vid tunga leveranser (till exempel lekstugor, studsmattor, pooler) förbehåller vi oss också rätten till att debitera kunden för de faktiska kostnaderna enligt gällande avtal med transportören.


REKLAMATION

Kontakta oss om du upptäcker fel eller brister i produkten eller leverans. För att kunna lösa ärendet så smidigt som möjligt ber vi dig vänligen om att skicka ett e-postmeddelande till support@toyspace.se med ett kort filmklipp eller några bilder som visar felet. Bifoga även ditt ordernummer och eventuellt varunummer/namn på varan det gäller.

Reklamationsrätten täcks inte av normalt slitage, åldrande, olyckor vid användning eller handhavandefel.

Copyright © 2022 ToySpace. All rights reserved.